بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا به انگلیسی Content marketing گفته می شود و در این مقاله آموزشی قصد داریم شما را با مدل این نوع بازاریابی آشنا کنیم ، در این مقاله آموزشی از گروه آموزشی زومد سعی می شود بازاریابی محتوایی را از صفر تا صد به زبان ساده برای افراد مبتدی آموزش دهیم تا شما بتوانید بوسیله این نوع بازاریابی کسب و کار خود را رونق دهید ، پس با ادامه این آموزش ما را همراهی کنید.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یا Content marketing چیست ؟

بازاریابی محتوا به زبان انگلیسی Content marketing نام دارد و یکی از انواع بازاریابی در کسب و کار اینترنتی می باشد . این نوع بازاریابی همانطور که از نام آن مشخص می باشد بازاریابی و جذب مشتری از طریق تولید محتوا می باشد . به زبان ساده می توان این گونه تعریف نمود که شما برای فروش محصولات خود و معرفی خدمات خود یک محتوا تولید می کنید که این نوع محتوا در نهایت منجر به کسب درآمد شما می شود که به این نوع محتوا ها ،محتوای بازاریابی گفته می شود.

 

مثال های بسیار زیادی می توان در این مورد در سطح اینترنت پیدا نمود. با کمی جستجو در موتورهی جستجو تک تک شما این محتواها را مشاهده کرده اید ، برای مثال یک شرکت هاستینگ اقدام به تولید محتوا می کند و از مزایای هاست سی پنل برای وردپرس مقاله ای منتشر می کند. از سوی دیگر کاربر پس از جستجوی این کلید واژه به سایت هدایت می شود اگر مقاله شما کامل بود و کاربر را ترغیب به خرید کند شما عملا بازاریابی محتوایی را انجام داده اید.

بازاریابی محتوا

مزایای بازاریابی محتوا

شاید از خود بپرسید چگونه با تولید یک محتوای ساده می توان یک محصول را به کاربران معرفی و فروش را انجام داد در حالیکه تنها صفحه محصول می تواند این محصول را بیشتر از یک مقاله برای من بفروش برساند ، این اشتباه بسیاری از مدیران سایت ها و وبمستران عزیز می باشد که فکر می کنند فقط با انتشار یک محصول و ساخت یک فروشگاه کار تمام شده می باشد و می توانند درآمد مناسبی کسب کنند ، اما بعد از مدت کوتاهی بازخورد مناسبی نمی گیرند، اینجاست که بازاریابی محتوا می تواند به شما کمک کند این مشکل را حل کنید.

 

همانطور که می دانید برای تبلیغات سایت خود ، خدمات و محصولات خود باید هزینه های زیادی را برای آزانس های تبلیغاتی و سایت های بزرگ بپردازید و این رقتم تا ده ها میلیون تومان در ماه می رسد ، برای کسب و کار ها و استارت آپ های نوپا که سرمایه کمی دارند عقلانی نمی باشد و ممکن است بازخورد مناسبی نگیرند ، پس چاره کار استفاده از بازاریابی از طریق محتوا می باشد چون کاملا رایگان می باشد.

 

اگر شما بتوانید کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید و یک کلید واژه مرتبط را با استفاده از سئو و یک محتوای عالی به نتایج اولیه گوگل برسانید بازدید بسیار زیادی خواهید گرفت و همین بازدید ها نرخ تبدیل بازدید به مشتری را افزایش خواهد داد و ممکن است تنها با یک مقاله به درآمد های بسیار بالایی برسید.

 

امروزه مشاهده می شود حتی سایت های بسیار بزرگ یک وبلاگ در سایت خود راه اندازی کرده اند و نسبت به تولید محتوا اقدام می کنند و سعی بر این دارند که بازدید خود را افزایش دهند و در نهایت میزان محبوبیت و فروش خود را افزایش دهند.

 

پیشنهاد ما : تولید محتوای با کیفیت

 

بازاریابی محتوا

نکات بازاریابی محتوا

برای انجام بازاریابی محتوا شما باید به چندین نکته مهم توجه کنید تا بهترین بازخورد را از این نوع بازاریابی دریافت کنید ، در ادمه این بند به معرفی این نکات خواهیم پرداخت . یکی از مهم ترین نکات تولید محتوا با عنوان مناسب و جذاب می باشد.

شما برای تولید محتوا از عناوین جذاب استفاده کنید که کاربر بعد از دیدن آن ها حتما روی آن کلیک کند. برای مثال برای پکیج های آموزشی کسب درآمد از اینترنت می توان از عناوینی مثل شخصی که بدون سرمایه میلیاردر شد. عناوین این چنینی کاربر را ترغیب می کند روی لینک نوشته کلیک کند.

مورد بعدی استفاده از متن و محتوای جذاب می باشد که کاربر را ترغیب کند حد الامکان به صفحه محصول یا خدمات شما مراجعه کند ، هر چقدر محتوا جذاب و کامل باشد امکان فروش شما بیشتر خواهد شد.

یکی دیگر از این نکات استفاده از تصاویر ، ویدئو ها ، پادکست و نقل قول می باشد ، سعی کنید در محتواهای خود از این قبیل موارد استفاده کنید. شما می توانید در محتوا خود از ویدئو های جذاب استفاده کنید که انگیزشی باشد و کاربر را مجبور به استفاده از خدمات و محصولات شما کند. استفاده از این استراتژی ها می تواند به شما کمک کند بوسیله این نوع بازاریابی رشد کسب و کار خود را تسریع ببخشید.

بازاریابی محتوا

روش های بازاریابی محتوا

همانطور که می دانید روش های بسیار زیادی برای بازاریابی محتوا وجود دارد و در این مقاله قصد داریم بهترین روش هایی که می توانید بازخورد مناسبی از آن بگیرید را به شما معرفی کنیم . بدلیل رایگان و کم هزینه بودن این روش در بسیاری از سایت های کوچک و بزرگ به وفور دیده می شود و همگی از این طریق به درآمد های بسیاری رسیده اند.

برای این کار کافیست لیست کلمات کلیدی مرتبط با شغل خود را تهیه کنید و از طریق ابزارهای کلمات کلیدی به دنبال پر جستجو ترین آن ها باشید و سپس به فکر تولید محتوا باشد. آیا تا بحال پیش خود فکر کرده اید اگر در یکی از کلمات کلیدی پر جستجو و پر طرفدار در صفحه نخست باشید درآمد های چند صد میلیونی را بدست خواهید آورد.

برای مثال کافیست در یک کلید واژه در لیست جستجوهای گوگل اول باشید و در این مقاله به صفحه محصول یا خدمات خود لینک دهید تا چقدر درآمد خواهید داشت . در آمد شما ده ها برابر افزایش خواهد یافت ، پس بازاریابی محتوا را جدی بگیرید و با رعایت اصئل ذکر شده شروع به تولید محتوا کنید.

 

انتشار مقاله های جامع

همانطور که می دانید یکی روش های بازاریابی از طریق محتوا ، تولید مقالات و محتواها می باشد. اما هر محتوایی را نمی توان مورد قبول دانست. محتواهایی که کامل و جامع باشند بهترین بازدهی را خواهند داشت. هر چقدر که می توانید مقاله خود را جامع تر کنید . در آینده به فکر آپدیت و بروز رسانی مقالات خود باشید.

همانطور که آمار نشان می دهد بیش از ۸۰ درصد کاربران بر روی نتایج صفحه اول گوگل مراجعه می کنند ، اگر مقاله شما کامل باشد و اصول سئو را رعایت کنید در نتایج اولیه گوگل ظاهر خواهید شد و شما بصورت خودکار با بازدید گرفتن مطالب خود به درآمد خواهید رسید. شما همواره می توانید مقاله خود را کاملتر و آپدیت کنید و در آینده بهترین محتوا در سطح وب را تولید کنید. پس اگر بازخورد مناسبی نگرفتید به فکر به روز رسانی محتوای خود باشید.

بررسی و تحلیل

یکی دیگر از ابزارهایی که به شما کمک می کند تا از طریق بازاریابی به روش توولید محتوا بهترین نتایج را بدست آورید بررسی و تحلیل می باشد. در بسیاری از سایت ها به بررسی محصولات با سایر محصولات می پردازند و با تحلیل هر یک معایب و مزایای هر کدام را قید می کنند.

برای مثال در فروشگاه های اینترنتی نسبت به بررسی محصولات الکترونیک مانند موبایل یا لب تاپ می کنند. در سایت های تکنولوژی نیز از این قبیل موارد بسیار دیده می شود و با این چنین عناوین بسیار برخورد داشته اید : بهترین لپ تناپ های میان رده خرداد ۹۸ – بهترین لپ تاپ های زیر ۴ میلیون بازار و …

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

اگر شما محصولات و خدمات مرتبط با حوزه کسب و کار خود را تحلیل و یک مقاله با عنوان بررسی معایب و مزایای هر یک بنویسید به کاربر کمک می کنید بهترین محصول را خریداری کند.

در بسیاری از کسب و کارها مشاهده می شود به معرفی یک شرکت می پردازند و با یک مقاله جامع معایب و مزایای آن شرکت را در مقاله خود درج می کنند و بوسیله یک لینک همکاری در فروش به درآمد بالایی می رسند. پس یکی از روش های کسب درآمد از محتوا استفاده از لینک های سایر کسب و کار ها و استفاده از بخش همکاری در فروش می باشد.

 

مصاحبه با افراد مشهور

یکی دیگر از روش ها نوشتن مقاله ای راجع به افراد مشهور و زندگینامه آنها می باشد. بسیاری از ما دوست داریم زندگینامه افراد مشهور را مطالعه کنیم و با یاد گرفتن از آن ها بتوانیم روش زندگی خود را تغییر دهیم. در بسیاری از تبلیغات های سایر سایت ها مشاهده می شود با عناوین مجذوب کننده ما را جذب مقاله های خود می کنند ، این مقالات هدفی جز تبلیغ شخص یا شرکت مذکور را ندارد و در نهایت منجر به معرفی محصولات و خدمت شرکت خاص می شود. به شما توصیه می کنیم از این روش غافل نشوید.

معرفی و آموزش

یکی دیگر از روش های بازاریابی محتوا معرفی مستیقیم محصولات و خدمات در قالب یک مقاله می باشد. شما می توانید محصولات و خدمات خود را به سایر کاربران معرفی کنید و به تبلیغ محصولات و خدمات خود بپردازید.

بازاریابی محتوا

 

همانطور که در لیست جستجوی بالا مشاهده می کنید عبارت بهترین کادو تولد جستجو شده و با مراجعه به لینک ها به مقالات سایت ها ارجاع داده می شوید و سپس منجر به خرید خواهد شد ، براحتی در  تصویر بالا بازاریابی از طریق محتوا قابل درک می باشد که با یک کلمه کلیدی خاص در صدر نتایج قرار گرفته اند و درآمد های بالایی دارند.

 

پیشنهاد ما : نکات مهم تولید محتوا

 

آموزش را نیز می توان مهمترین ابزار بازاریابی نامید. برای مثال شرکت های هاستینگ انواع اموزش های مرتبط با هاست ، دامنه ، طراحی سایت و … را در قسمت وبلاگ خود منتشر می کنند و بارها مشاهده شده که شما برای رفع مشکلات خود به انواع سایت ها مراجعه کرده باشید و همین آموزش منجر به آشنایی با یک وب سایت شده و شما بوسیله همین آموزش به مشتریان دائمی آن شرکت تبدیل شده باشید.

 

سخن نهایی

در این مقاله آموزشی سعی نموده ایم به ساده ترین زبان بازاریابی محتوا را به شما آموزش دهیم ، شما می توانید بوسیله این روش به درآمد هایی برسید که ممکن است روند پیشرفت شما را ده برابر بیشتر از قبل کند ، کافیست اصول ذکر شده را رعایت کنید و بازدید کنندگان خود را به مشتریان دائمی و وفادار تبدیل کنید.

امیدواریم این مقاله آموزشی مورد پسند شما واقع شده باشد در صورت وجود هر گونه پیشنهاد ، نظر ، انتقاد و … می توانید از بخش نظرات این مطلب یا قسمت پشتیبانی سایت با ما در ارتباط باشید.

 

فرشید خانزادی

سابقه 10 سال وبمستری و 6 سال سابقه سئو و بهینه سازی و طراحی سایت. علاقه مند به حوزه کسب و کار اینترنتی ، مشاوره و ایده پردازی کسب و کارهای آنلاین. دارای مدرک کارشناسی عمران و به دلیل علاقه به حوزه کسب و کار انلاین ترک تحصیل از کارشناسی ارشد : ) . مدرس دوره های کسب و کار اینترنتی ، بازارایابی اینترنتی ، ارز دیحیتال ، شبکه های اجتماعی ، موفقیت و استقلال مالی

دیدگاه کاربران ...

    لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید

جدیدترین محصولات